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YoY 6.4% 상승? 2023년 1월 미국 소비자 물가지수 번역(Consumer Price Index Summary)

by 인사 잘하는 라이언 2023. 2. 15.
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YoY 6.4% 상승? 2023년 1월 미국 소비자 물가지수 번역(Consumer Price Index Summary)

https://www.bls.gov/news.release/cpi.nr0.htm

 

Consumer Price Index Summary - 2023 M01 Results

Consumer Price Index Summary Transmission of material in this release is embargoed until 8:30 a.m. (ET) Tuesday, February 14, 2023 USDL-23-0277 Technical information: (202) 691-7000 * cpi_info@bls.gov * www.bls.gov/cpi Media contact: (202) 691-5902 * Press

www.bls.gov

 

<출처 : investing 경제 캘린더>

The Consumer Price Index for All Urban Consumers (CPI-U) rose 0.5 percent in January on a seasonally
adjusted basis, after increasing 0.1 percent in December, the U.S. Bureau of Labor Statistics reported
today. Over the last 12 months, the all items index increased 6.4 percent before seasonal adjustment.

 

모든 도시 소비자를 위한 소비자 물가 지수(CPI-U)는 1월에 0.5% 상승했습니다.
오늘 미국 노동통계국은 12월에 0.1% 증가한 후 조정된 기준을 보고했습니다.
지난 12개월 동안 모든 항목 지수는 계절 조정 전 6.4% 증가했습니다.


The index for shelter was by far the largest contributor to the monthly all items increase, accounting
for nearly half of the monthly all items increase, with the indexes for food, gasoline, and natural
gas also contributing. The food index increased 0.5 percent over the month with the food at home index
rising 0.4 percent. The energy index increased 2.0 percent over the month as all major energy
component indexes rose over the month.

 

주거에 대한 지수는 월간 모든 항목 증가에 가장 큰 기여를 했습니다.
월 거의 절반 동안 모든 항목이 증가하며 에 대한 지수가 증가합니다. 식품, 휘발유 및 천연가스도 기여했습니다.
식품 지수는 한 달 동안 0.5% 증가했습니다. 집에서 먹는 음식 지수로는 0.4% 상승. 

에너지 지수는 모든 주요 에너지 구성요소가 한 달 동안 상승해 2.0% 증가했습니다. 

The index for all items less food and energy rose 0.4 percent in January. Categories which increased
in January include the shelter, motor vehicle insurance, recreation, apparel, and household furnishing
s and operations indexes. The indexes for used cars and trucks, medical care, and airline fares were
among those that decreased over the month.

 

식품과 에너지를 제외한 모든 항목에 대한 지수는 1월에 0.4% 상승했습니다. 1월에는 증가한 카테고리는
주거, 자동차 보험, 레크레이션, 의류 및 가정용 가구와 opertations indexes가 포함됩니다.
중고차 및 트럭, 의료 및 항공 요금에 대한 지수는 한 달 동안 감소했습니다.

The all items index increased 6.4 percent for the 12 months ending January; this was the smallest 
12-month increase since the period ending October 2021. The all items less food and energy index rose
5.6 percent over the last 12 months, its smallest 12-month increase since December 2021. The energy
index increased 8.7 percent for the 12 months ending January, and the food index increased 10.1

 

모든 항목 지수는 1월까지 12개월 동안 6.4% 증가했습니다. 2021년 10월 말 이후 12개월 증가한 것 중에 가장 적었습니

식품 및 에너지 지수를 제외한 모든 품목 지수 상승 지난 12개월 동안 5.6%, 2021년 12월 이후 가장 적은 12개월 증가율입니다.
1월까지 12개월 동안 에너지 지수는 8.7% 증가했고 식품 지수는 10.1% 증가했습니다.

 

Food

The food index increased 0.5 percent in January, and the food at home index rose 0.4 percent over the
month. Four of the six major grocery store food group indexes increased over the month. The index for
other food at home rose 0.7 percent in January. The index for meats, poultry, fish, and eggs increased
0.7 percent over the month, as the index for eggs rose 8.5 percent. The index for cereals and bakery
products rose 1.0 percent over the month, while the index for nonalcoholic beverages increased 0.4
percent in January.

 

1월 식품지수는 한달간 0.5%, 가정에서 먹는 식량지수는 0.4% 상승했습니다. 

6개의 주요 식료품점 식품군 지수 중 4개가 한 달 동안 증가했습니다. 집에 있는 다른 음식에 대한 지수는 1월에 0.7% 증가했습니다. 육류, 가금류, 생선 및 계란에 대한 지수가 증가했습니다. 계란 지수가 8.5% 상승하면서 한 달 동안 0.7% 상승했습니다. 시리얼 및 베이커리 지수 제품은 한 달 동안 1.0% 상승한 반면 무알코올 음료 지수는 0.4% 증가했습니다.


In contrast, the fruits and vegetables index fell 0.5 percent over the month with the fresh vegetables
index declining 2.3 percent. The index for dairy and related products was unchanged in January.

The food away from home index rose 0.6 percent in January, after increasing 0.4 percent in December.
The index for limited service meals increased 0.7 percent over the month and the index for full
service meals increased 0.5 percent. 

 

반면 과일 및 채소 지수는 신선한 채소 지수가 2.3% 하락함으로 인해 한 달 동안 0.5% 하락했습니다.
유제품 및 관련 제품에 대한 지수는 1월에 변동이 없었습니다.

집 밖의 음식 지수는 12월에 0.4% 증가한 후 1월에 0.6% 증가했습니다.
제한된 서비스 식사 및 간식에 대한 지수는 한 달 동안 0.7% 증가했고 전체 서비스 식사에 대한 지수는
0.5% 증가했습니다.

The food at home index rose 11.3 percent over the last 12 months. The index for cereals and bakery
products rose 15.6 percent over the 12 months ending in January. The remaining major grocery store
food groups posted increases ranging from 7.2 percent (fruits and vegetables) to 14.0 percent (dairy
and related products).

The index for food away from home rose 8.2 percent over the last year. The index for full service meal
s rose 8.1 percent over the last 12 months, and the index for limited service meals rose 6.7 percent
over the same period. 

 

집에서 먹는 음식 지수는 지난 12개월 동안 11.3% 상승했습니다. 시리얼 및 베이커리 지수
제품은 12개월 동안 15.6% 증가했습니다 1월로 끝날 것이다. 나머지 주요 식료품점 식품군은 7.2%(과일 및 채소)에서 14.0%(유제품및 관련 제품) 상승했습니다.

집 밖의 음식(외식)에 대한 지수는 작년에 비해 8.2 % 증가했습니다. 풀 서비스 식사 지수는 지난 12개월 동안 8.1% 증가했으며 제한된 서비스 식사 지수는 같은 기간 동안 6.7% 증가했습니다.


Energy

The energy index rose 2.0 percent in January, as the gasoline index increased 2.4 percent over the
month. (Before seasonal adjustment, gasoline prices rose 3.2 percent in January.) The index for
natural gas rose 6.7 percent over the month, and the index for electricity increased 0.5 percent.

The energy index rose 8.7 percent over the past 12 months. The gasoline index increased 1.5 percent
over the span. The fuel oil index rose 27.7 percent over the last 12 months, while the index for
electricity rose 11.9 percent, and the index for natural gas increased 26.7 percent over the same
period.

 

휘발유 지수가 전월 대비 2.4% 증가함에 따라 에너지 지수는 1월에 2.0% 상승했습니다.
월. (계절 조정 전 휘발유 가격은 1월에 3.2% 상승했습니다.)
천연 가스는 한 달 동안 6.7% 상승했고 전기 지수는 0.5% 상승했습니다.

에너지 지수는 지난 12개월 동안 8.7% 상승했습니다. 휘발유 지수는 기간에 걸쳐 1.5% 상승
연료유 지수는 지난 12개월 동안 27.7% 상승한 반면에 전기는 11.9%, 천연가스 지수는 같은 기간에 비해 26.7% 증가했습니다.
기간.

All items less food and energy

The index for all items less food and energy rose 0.4 percent in January. The shelter index continued
to increase, rising 0.7 percent over the month. The rent index and the owners' equivalent rent index
each rose 0.7 percent since December. The index for lodging away from home increased 1.2 percent in
January. 

 

음식과 에너지가 적은 모든 항목

식품과 에너지를 제외한 모든 항목에 대한 지수는 1월에 0.4% 상승했습니다. 주거 지수는 계속해서 증가했으며
한 달 동안 0.7% 증가했습니다. 임대료 지수 및 소유자 등가 임대료 지수 각각 12월 이후 0.7% 상승했습니다. 집을 떠나 숙박하는 지수는 1월에 1.2% 증가했다.

The shelter index was the dominant factor in the monthly increase in the index for all items less food
and energy, while other components were a mix of increases and declines. Among the other indexes that
rose in January was the index for motor vehicle insurance, which increased 1.4 percent over the month,
while the index for recreation rose 0.5 percent, and the index for apparel increased 0.8 percent. The
household furnishings and operations index rose 0.3 percent in January, and the communication index
increased 0.4 percent.

 

주거지 지수는 음식을 제외한 모든 항목에 대한 지수의 월별 증가에 지배적인 요인이었습니다.
다른 구성 요소는 증가와 감소가 혼재되어 있습니다. 다른 인덱스 중에서 1월에 상승한 자동차 보험 지수는 한 달 동안 1.4% 증가했으며, 레크리에이션 지수는 0.5%, 의류 지수는 0.8% 상승했습니다. 그만큼 가구 및 운영 지수는 1월에 0.3% 상승했고 커뮤니케이션 지수는 0.4% 증가했다.


The medical care index fell 0.4 percent in January, as the physicians' services index declined 0.1
percent. The index for hospital services increased 0.5 percent over the month and the index for
prescription drugs rose 2.1 percent in January. 

 

1월 의료서비스지수는 의사서비스지수가 0.1% 하락하면서 0.4% 하락했다.
병원 서비스 지수는 한 달 동안 0.5% 증가했고, 처방약은 1월에 2.1% 증가했습니다.

Other indexes which declined over the month include the index for used cars and trucks, which fell 1.9
percent in January, continuing a recent downward trend. The index for airline fares fell 2.1 percent
over the month. 

 

한 달 동안 하락한 다른 지수로는 1.9% 하락한 중고차 및 트럭 지수가 있습니다.
최근 하락세를 이어가고 있습니다. 항공운임지수는 한 달 동안 2.1% 하락했습니다.

The index for all items less food and energy rose 5.6 percent over the past 12 months. The shelter
index increased 7.9 percent over the last year, accounting for nearly 60 percent of the total increase
in all items less food and energy. Other indexes with notable increases over the last year include
household furnishings and operations (+5.9 percent), medical care (+3.1 percent), recreation (+4.8
percent), and new vehicles (+5.8 percent). 

 

식품과 에너지를 제외한 모든 항목에 대한 지수는 지난 12개월 동안 5.6% 상승했습니다. 주거 지수는 지난해보다 7.9% 증가해 전체 증가분의 60% 가까이를 차지했다. 모든 항목에서 음식과 에너지가 적습니다. 작년에 눈에 띄게 증가한 다른 지수는 다음과 같습니다. 가구 및 운영(+5.9%), 의료 서비스(+3.1%), 레크리에이션(+4.8%), 신차(+5.8%).

Not seasonally adjusted CPI measures
The Consumer Price Index for All Urban Consumers (CPI-U) increased 6.4 percent over the last 12 months
to an index level of 299.170 (1982-84=100). For the month, the index increased 0.8 percent prior to
seasonal adjustment.  

The Consumer Price Index for Urban Wage Earners and Clerical Workers (CPI-W) increased 6.3 percent
over the last 12 months to an index level of 293.565 (1982-84=100). For the month, the index increased
0.9 percent prior to seasonal adjustment.  

The Chained Consumer Price Index for All Urban Consumers (C-CPI-U) increased 6.6 percent over the last
12 months. For the month, the index increased 0.8 percent on a not seasonally adjusted basis. Please
note that the indexes for the past 10 to 12 months are subject to revision. 

 

계절 조정되지 않은 CPI 측정
모든 도시 소비자를 위한 소비자 물가 지수(CPI-U)는 지난 12개월 동안 6.4% 증가했습니다.
지수 수준은 299.170(1982-84=100)입니다. 한 달 동안 지수는 계절 조정 이전보다 0.8% 증가했습니다.

도시 임금 소득자 및 사무직 근로자(CPI-W)에 대한 소비자 물가 지수는 6.3% 증가했습니다.
지난 12개월 동안 지수 수준은 293.565(1982-84=100)입니다. 한 달 동안 지수는 계절 조정 이전보다 0.9% 상승했습니다.

모든 도시 소비자를 위한 연쇄 소비자 물가 지수(C-CPI-U)는 지난 12개월 동안 6.6% 증가했습니다.
이달 동안 지수는 계절 조정되지 않은 기준으로 0.8% 증가했습니다. 지난 10~12개월 동안의 지수는 수정될 수 있습니다.


Brief Explanation of the CPI

The Consumer Price Index (CPI) measures the change in prices paid by consumers for goods and services.
The CPI reflects spending patterns for each of two population groups: all urban consumers and urban
wage earners and clerical workers. The all urban consumer group represents over 90 percent of the
total U.S. population. It is based on the expenditures of almost all residents of urban or 
metropolitan areas, including professionals, the self-employed, the poor, the unemployed, and retired
people, as well as urban wage earners and clerical workers. Not included in the CPI are the spending 
patterns of people living in rural nonmetropolitan areas, farming families, people in the Armed Forces,
and those in institutions, such as prisons and mental hospitals. Consumer inflation for all urban
consumers is measured by two indexes, namely, the Consumer Price Index for All Urban Consumers (CPI-U)
and the Chained Consumer Price Index for All Urban Consumers (C-CPI-U). 

 

CPI에 대한 간략한 설명

소비자 물가 지수(CPI)는 상품과 서비스에 대해 소비자가 지불하는 가격의 변화를 측정합니다. CPI는 두 인구 집단(모든 도시 소비자와 도시 소비자) 각각의 지출 패턴을 반영합니다. 임금 근로자 및 사무직 근로자. 전체 도시 소비자 그룹은 전체 소비자의 90% 이상을 대표합니다. 미국 전체 인구. 그것은 거의 모든 도시 거주자의 지출을 기반으로합니다. 전문직, 자영업자, 빈민, 실업자, 은퇴자 등 수도권 사람뿐만 아니라 도시 임금 노동자와 사무직 노동자. CPI에 포함되지 않은 지출은 농촌 비수도권 지역에 거주하는 사람들, 농가, 군대에 있는 사람들, 감옥이나 정신 병원과 같은 시설에 있는 사람들. 모든 도시의 소비자 인플레이션 소비자는 두 가지 지표, 즉 모든 도시 소비자를 위한 소비자 물가 지수(CPI-U)로 측정됩니다. 모든 도시 소비자를 위한 연쇄 소비자 물가 지수(C-CPI-U).

The Consumer Price Index for Urban Wage Earners and Clerical Workers (CPI-W) is based on the 
expenditures of households included in the CPI-U definition that meet two requirements: more than 
one-half of the household's income must come from clerical or wage occupations, and at least one of 
the household's earners must have been employed for at least 37 weeks during the previous 12 months.
The CPI-W population represents approximately 30 percent of the total U.S. population and is a subset
of the CPI-U population.

The CPIs are based on prices of food, clothing, shelter, fuels, transportation, doctors' and dentists'
services, drugs, and other goods and services that people buy for day-to-day living. Prices are 
collected each month in 75 urban areas across the country from about 6,000 housing units and 
approximately 22,000 retail establishments (department stores, supermarkets, hospitals, filling 
stations, and other types of stores and service establishments). All taxes directly associated with 
the purchase and use of items are included in the index. Prices of fuels and a few other items are 
obtained every month in all 75 locations. Prices of most other commodities and services are collected 
every month in the three largest geographic areas and every other month in other areas. Prices of most
goods and services are obtained by personal visit, telephone call, or web collection by the Bureau's 
trained representatives.

 

도시 임금 근로자 및 사무직 근로자(CPI-W)에 대한 소비자 물가 지수는
다음 두 가지 요건을 충족하는 CPI-U 정의에 포함된 가계 지출: 초과
가구 소득의 절반은 사무직 또는 임금 직업에서 나와야 하며 다음 중 적어도 하나는
가구 소득자는 이전 12개월 동안 최소 37주 동안 고용되어 있어야 합니다.
CPI-W 인구는 전체 미국 인구의 약 30%를 나타내며 하위 집합입니다.
CPI-U 인구의

CPI는 음식, 의복, 주거지, 연료, 교통, 의사 및 치과 의사의 가격을 기반으로 합니다.
사람들이 일상 생활을 위해 구매하는 서비스, 약물 및 기타 상품과 서비스. 가격은
전국 75개 도시지역에서 매월 약 6,000가구의 주택과
약 22,000개의 소매점(백화점, 슈퍼마켓, 병원,
역 및 기타 유형의 상점 및 서비스 시설). 직접 관련된 모든 세금
항목의 구매 및 사용은 지수에 포함됩니다. 연료 및 기타 품목의 가격은 다음과 같습니다.
75개 지역 모두에서 매월 획득. 대부분의 다른 상품 및 서비스의 가격이 수집됩니다.
3개의 가장 큰 지리적 영역에서 매달 그리고 다른 지역에서 격월로. 대부분의 가격
상품 및 서비스는 국의 개인 방문, 전화 통화 또는 웹 수집을 통해 얻습니다.
훈련된 대표자.

In calculating the index, price changes for the various items in each location are aggregated using
weights, which represent their importance in the spending of the appropriate population group. Local
data are then combined to obtain a U.S. city average. For the CPI-U and CPI-W, separate indexes are
also published by size of city, by region of the country, for cross-classifications of regions and
population-size classes, and for 23 selected local areas. Area indexes do not measure differences in
the level of prices among cities; they only measure the average change in prices for each area since
the base period. For the C-CPI-U, data are issued only at the national level. The CPI-U and CPI-W are
considered final when released, but the C-CPI-U is issued in preliminary form and subject to three
subsequent quarterly revisions.

The index measures price change from a designed reference date. For most of the CPI-U and the CPI-W,
the reference base is 1982-84 equals 100. The reference base for the C-CPI-U is December 1999 equals
100.  An increase of 7 percent from the reference base, for example, is shown as 107.000. Alternatively,
that relationship can also be expressed as the price of a base period market basket of goods and 
services rising from $100 to $107.

 

지수를 계산할 때 각 위치의 다양한 항목에 대한 가격 변동은 다음을 사용하여 집계됩니다.
적절한 인구 집단의 지출에서 중요성을 나타내는 가중치. 현지의
그런 다음 데이터를 결합하여 미국 도시 평균을 얻습니다. CPI-U 및 CPI-W의 경우 별도의 인덱스는 다음과 같습니다.
또한 도시의 크기, 국가의 지역, 지역의 교차 분류 및
인구 규모 클래스 및 23개의 선택된 지역에 대해. 면적 지수는 차이를 측정하지 않습니다.
도시 간 물가 수준; 이후 각 지역의 평균 가격 변화만 측정합니다.
기본 기간. C-CPI-U의 경우 데이터는 국가 수준에서만 발행됩니다. CPI-U와 CPI-W는
출시될 때 최종으로 간주되지만 C-CPI-U는 예비 형식으로 발행되며 세 가지 조건이 적용됩니다.
후속 분기별 개정.

이 지수는 설계된 기준 날짜로부터의 가격 변동을 측정합니다. 대부분의 CPI-U 및 CPI-W의 경우,
기준 기준은 1982-84 = 100입니다. C-CPI-U 기준 기준은 1999년 12월 = 100입니다.
100. 예를 들어 기준 기준에서 7% 증가하면 107.000으로 표시됩니다. 또는
그 관계는 또한 기준 기간 상품의 시장 바구니 가격으로 표현될 수 있습니다.
$100에서 $107로 인상된 서비스.

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